Nu är jag äntligen färdig med min diet! Det tog mig 46 dagar – strax under sju veckor – att förlora 10 kilo.

Följ mina tips så kan du också gå ner i vikt snabbt och enkelt!

I fredags visade vågen äntligen på 88.5 kg, vilket innebär att jag har lyckats gå ner mina tio kilo. Jag gjorde detta genom att följa min asketiska diet  som jag satte upp riktlinjerna för i ett blogginlägg för sju veckor sedan. Under denna period har jag ätit mig mätt varje dag och rört på mig i genomsnitt en timme om dagen. Det behöver inte vara svårare än så.

Jag tänker inte skriva någon lång uppsats om hur jag gick till väga. Kolla istället gärna på första inlägget så kan den som är intresserad följa min resa via länkar därifrån. Det finns en enkel tvåstegsmetod för att lyckas med dieten.

  1. Bestäm dig. Du måste vilja gå ner. Du måste vilja gå ner hellre än att äta den där chokladbiten.
  2. Gör det bara.

Statistik

Jag har vägt in mig varje morgon och fört anteckningar över min vikt. Vissa tycker det är jobbigt att väga sig för ofta. Som ni ser så går vikten upp och ner ganska mycket mellan dagarna, så man ska inte läsa in för mycket i siffrorna. Däremot är det en tydlig linje neråt.

Gå ner i vikt snabbt och enkelt - viktkurva

10 kilo på 7 veckor

I början går kurvan brant nedåt när jag slutade äta kolhydrater och kissade ut all vätska i kroppen. Sedan går kurvan jämnt och fint nedåt till dag 27 ungefär när det blev påsk. Fram till dag 39 hände inte så mycket på vågen, men efter Linnémarschen dag 41 fick jag vittring på målvikten. Den sista veckan pekar kurvan rakt nedåt.

Gå ner i vikt snabbt och enkelt – fotobevis

Varje morgon tog jag ett kort på mig själv i spegeln. Här bjuder jag på lite nakenbilder av mig själv på bloggen för första och förmodligen sista gången. Varsågoda att njuta.

Gå ner i vikt snabbt och enkelt - fotobevis

Viktrapport vecka 7

Den här veckan har jag gått ner mina sista 2.3 kg och tränat typ en timme om dagen.

Måndag – 90.9 kg – löpning på lunchen 40 minuter. Måndagsfasta
Tisdag – 90.9 kg -1 timme på golfbanan med barnen.
Onsdag – 90.5 kg – Pilates 60 minuter. Löpning med barnen 40 minuter.
Torsdag – 89.3 kg – Löpning på lunchen 35 minuter. Promenad 60 minuter.
Fredag – 88.5 kg – 10.1 kilo borta!